Köpvillkor

KÖPVILLKOR HOS GG DISTRIBUTION AB

Företaget har sitt säte i Göteborg. Företagets postadress är Östergärde Industriväg 61, 417 29 Göteborg.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

1. Beställning / Köp
Genom att lägga en beställning på GamingGadgets.se godkänner kunden GG Distribution ABs köpvillkor och accepterar att köpet inebär betalningsansvar.

Beställning sker via internet. Beställare under 18 år skall ha målsmans tillstånd före köp genomförs. Underårig som beställer utan målsmans tillstånd är ej bunden till köpet, men blir ersättningskyldig för de kostnader som uppstår för GG Distribution AB.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].

2. Leverans
Utleverans av beställningar sker normalt samma dag om beställningen sker före 12.00. I dom fall en vara i en beställning är slut eller beställningsvara kan leveranstiden vara längre, kontakta oss för leveranstid avseende varor som är slut i lager. Alla leveranser sker med Postnord och utförs i enlighet med deras gällande regler för respektive fraktsätt. Beställningen når normalt mottagarens servicesställe/postlåda nästa vardag. Vissa orter nås först efter ytterliggare en vardag. Beställningen utförs inte med leveranstidsgaranti. Om vi inte kan leverera din beställning inom den utlovade leveranstiden har kunden rätt att häva köpet och få eventuella förskottsbetalade pengar tillbaka inom 30 dagar.

3. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

4. Ångerrätt / Öppet köp – 30 dagar
Som konsument har du enligt lag rätt till 14 dagars ångerrätt från att du mottagit din beställning eller en väsentlig del av det. Men vi på GamingGadgets förlänger dessa 14 dagar till 30 dagar, förutsatt att varan returneras i oskadat skick och obruten orginalförpackning. Öppet köp gäller enbart på produkter som finns kvar i vårt sortiment.

 För att ångra ditt köp ska du meddela oss via vår kundtjänst per e-post [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt står du själv för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Vid större paket kan frakten bli ganska dyr, vi ber dig därför kontakta Postnords kundtjänst för prisuppgifter för din beställning.
Vid utnyttjande av ångerrätten har GG Distribution AB rätt att göra avdrag för eventuell värdeminskning. GamingGadgets avstår från att göra avdrag om produkten returneras i väsentligt och oförändrat skick. När din retur mottagits betalar vi tillbaka kostnaden för din produkt.

Ångerrätten gäller inte vid: Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Möbler som monterats. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Återbetalning av din beställning sker oftast direkt när vi godkänt din retur/reklamation, dock senast inom 30 dagar från vi mottagit och godkänt din retur eller reklamation.

Returer som inte uppfyller ovanstående kriterier returneras till avsändaren mot returfraktkostnad eller prisavdrag.

Du kan även använda konsumentsverkets ångerblankett och skicka med i din retur. Ladda ned konsumentverkets ångerblankett.

5. Reklamation och felanmälan
För alla typer av returer så måste du som kund först kontakta vår kundtjänst via e-post [email protected] för att få returinstruktioner samt ditt ärrende registrerat. För returer som skickas till GamingGadgets Sweden AB utan att först ha gjort en felanmälan tas inget ansvar. Returinstruktioner erhålls först efter att felanälan registrerats.

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. För att åberopa att en vara är felaktig skall kunden reklamera varan inom skälig tid från det att felet upptäckts.

Som konsument har du rätt att reklamera en vara i tre (3) år. Felet ska precis som övriga reklamationsärrende först registreras via vår kundtjänst och ska göras så snart felet upptäkts. Vid godkänd reklamation står GG Distribution AB för samtliga konstnader inklusive frakt.

Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en utförlig beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Följande fel faller ej under garanti: Fysisk åverkan, felaktigt handhavande, mjukvara som inte är installerad av GamingGadgets, felaktigt installerade drivrutiner, virus eller spyware.

Vid fel som ej täcks av garanti eller om reparatören inte med hjälp av kundens felbeskrivning kan fastställa fel på produkten så utgår en felsökningskostnad/fraktavgift med 500 kr för datorer och 250 kr för övriga produkter. Om produkten skickas till tillverkare för felsökning och felet inte täcks av garanti utgår även tillverkarens felsökningskostnad och frakt

Kunden ansvarar för produkten tills dess att den mottagits av GG Distribution AB.

6. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

7. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

8. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

9. Personuppgifter
Genom att handla hos GG Distribution AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
GG Distribution AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna Checkout.

Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, POSTNORD.

Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder MailChimp för utskick av nyhetsbrev.

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Ansvarig för dataskydd
GG Distribution AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder oss av en egentuvecklad plattform.

10. Ej uthämtade beställningar
När en beställning kommer i retur som outlöst till GG Distribution AB, så kommer kunden debiteras för frakt och returfrakt samt en hanteringskostnad på 250 kr.

11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.